مهلت ۱۲ روزه شهردار سبزوار به حوزه خدمات شهری برای تدوین طرح مدیریت بحران و سیلاب های شهری
ستاد مرکزی شهرداری سبزوار
02 آبان 1403
سعيد روحانيان
چاپ خبر

مهلت ۱۲ روزه شهردار سبزوار به حوزه خدمات شهری برای تدوین طرح مدیریت بحران و سیلاب های شهری

جلسه ستاد مدیریت بحران شهرداری سبزوار با توجه به آغاز فصول سرد و بارش‌ها سه‌شنبه شب با حضور میثم حسین‌آبادی شهردار، معاونین شهرداری، روسای سازمان‌های تابعه و مدیران در محل سالن جلسات برگزار شد.

این جلسه که به منظور مدیریت سیلاب‌ های بالادستی و جلوگیری از تشدید حوادث ناشی از ورود سیلاب‌های خارج از محدوده خدماتی به محدوده شهری به دلیل عدم انجام اقدام موثر توسط آب منطقه‌ای سبزوار تشکیل شده بود، وظایف سازمان‌های تابعه شهرداری و اقدامات مورد نیاز در فصول سرد و بارش‌ها تشریح شد.

میثم حسین‌آبادی شهردار سبزوار در این جلسه با بیان اینکه خوشبختانه جلسات ستاد مدیریت بحران شهرداری پیش از آغاز بارش‌ها برگزار شده است و امسال باید کار متفاوت تری برای جلوگیری از ورود احتمالی سیلاب انجام شود، گفت: حوزه معاونت خدمات شهرداری مهلت ۱۰ الی ۱۲ روزه دارد که نسبت به تدوین طرح مدیریت بحران و جلوگیری از ورود سیلاب به محدوده خدمات شهری اقدام کند و اسناد به سرعت در سامانه ستاد بارگذاری شود.

وی افزود: بحران ها و دلایل جاری‌شدن سیلاب در مناطق بالادستی شناسایی شده است و با انجام مطالعات این طرح از بروز خسارت هنگام جاری شدن سیلاب جلوگیری می‌شود.

شهردار سبزوار با تأکید بر ضرورت برگزاری چندین مرحله مانور مدیریت بحران، بیان کرد: در این مانور‌ها باید میزان آمادگی سازمان‌های شهرداری سبزوار هنگام مواجهه با هرگونه بحران از جمله جاری شدن سیلاب ارزیابی شود.