مدیر فناوری اطلاعات شهرداری سبزوار گفت: به همت واحد توسعه این اداره هم اکنون تمامی مراحل ارائه گزارش از سوی کارشناسان نقشه برداری سیستمی و یکپارچه شد.
به گزارش مدیریت ارتباطات شهرداری سبزوار، حسین دارینی با اشاره به سیستمی شدن ارتباط کارشناسان نقشه برداری، اظهار کرد: مراحل ارائه این گزارشها در سالهای گذشته به صورت دستی و لوح های فشرده انجام میشد.
وی تاکید کرد: برای حذف این روند، با تهیه و راه اندازی نرم افزاری مرتبط با سامانه شهرسازی نسبت به سیستمی کردن کلیه مراحل ثبت گزارش از سوی نقشه برداران اقدام کرده که این کار نقش به سزایی در تسریع انجام کار ارباب رجوع و افزایش سلامت اداری، پیشگیری از تخلفات احتمالی و ضابطه مندتر شدن اموری که به صدور پروانه ساختمانی و پایان کار منجر میشود، ایفا میکند.
مدیر فناوری اطلاعات شهرداری سبزوار با اشاره به اینکه با سیستمی شدن این فرایند، دیگر نیازی به ارتباط فیزیکی و حضوری نقشه برداران و مالکان در شهرداری نیست، تصریح کرد: عدم نیاز به حضور نقشه برداران و مالکان در شهرداری، صرفه جویی در هزینه و وقت مراجعان، کاهش رفت و آمد شهری و در نهایت افزایش رضایت مندی شهروندان از مجموعه مدیریت شهری را به دنبال دارد.
دارینی در پایان با توضیح سازوکار این نرم افزار، یادآور شد: گزارشهای بارگذاری شده از طریق مهندسین نقشه بردار و کارشناسان دارای صلاحیت بارگذاری و توسط شهرداری بررسی و تحلیل میشود و پس از تایید نهایی، فرایند درخواست مالکان ادامه پیدا میکند.