‍ نجات ٣٠٢ شهروند حادثه دیده در هزار و دو عملیات آتش نشانی سبزوار در سال گذشته
سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری سبزوار
29 اردیبهشت 1401
سیدامیر سجادی
چاپ خبر
رئیس سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری سبزوار گفت:

‍ نجات ٣٠٢ شهروند حادثه دیده در هزار و دو عملیات آتش نشانی سبزوار در سال گذشته

رئیس سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری سبزوار گفت: در بررسی بعمل آماده توسط کارشناسان بررسی علل حریق این سازمان ،بیشترین علت آتش سوزی های اماکن مسکونی و تجاری را مربوط به اتصالی برق ناشی از عدم رعایت نکات ایمنی و فنی در استفاده از وسایل برقی و در برخی موارد هم عدم رعایت نکات ایمنی در استفاده از وسایل گازسوز(نشت گاز) اعلام کردند

رئیس سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری سبزوار گفت: سال گذشته ۳۰۲ شهروند حادثه دیده سبزواری در یک هزار و دو عملیات توسط آتش نشانان سبزوار نجات یافتند.

به گزارش مدیریت ارتباطات شهرداری سبزوار، عباس معصومی صدر در این رابطه افزود: از مجموع عملیات های انجام شده در سال گذشته ۵۳۴ مورد مربوط اطفاء حریق انواع آتش سوزی و ۴۶٨ مورد مربوط به سایر حوادث از قبیل: تصادفات جاده ای_ چاه افتادگی_غرق شدگی_محبوس شدگی در آسانسور_رفع مزاحمت حیوانات_انفجار و غیره بوده است.

وی گفت: آتش نشانان در ایستگاه های ۵ گانه سازمان در ١٠٠٢ عملیات امدادرسانی نموده و موفق به نجات ٣٠٢ نفر شدند که جا دارد از همه همکاران خدوم و وظیفه شناس خود در سازمان آتش نشانی سبزوار تشکر نمایم.

او بیان کرد: مطابق انتظار آتش سوزی با ۵۳۴ مورد در صدر عملیات های آتش نشانان سبزواری قرار دارد و بعد از آن محبوسی در آسانسور، رفع مزاحمت حیوانات و گیر کردن اشیاء حلقوی در اعضای بدن بیشترین فراوانی عملیات ها در بخش نجات را به خود اختصاص داده است‌.

رئیس سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری سبزوار گفت: در بررسی بعمل آماده توسط کارشناسان بررسی علل حریق این سازمان ،بیشترین علت آتش سوزی های اماکن مسکونی و تجاری را مربوط به اتصالی برق ناشی از عدم رعایت نکات ایمنی و فنی در استفاده از وسایل برقی و در برخی موارد هم عدم رعایت نکات ایمنی در استفاده از وسایل گازسوز(نشت گاز) اعلام کردند.

معصومی صدر به شهروندان گرامی توصیه کرد ضمن رعایت کلیه نکات ایمنی در نصب و استفاده از وسایل برقی و گازسوز ،قبل از خروج از منزل یا محل کار حتما لوازم برقی مانند شارژر، سشوار، اتو و… را از پریز برق خارج نمایند.