رئیس سازمان مدیریت و مهندسی شبکه حمل و نقل شهرداری سبزوار گفت: دو نرم افزار” پرداخت شارژ پلاک خودرو” و “پلاک خوان” بزودی بارگذاری و برای شهروندان سبزواری قابل استفاده خواهد بود.

به گزارش مدیریت ارتباطات شهرداری سبزوار، فواد سحابی با بیان این مطلب افزود: با استفاده از نرم افزار “پلاک خوان”، دیگر نیازی به حضور دائمی پارکبان و دستی وارد کردن شماره پلاک خودرو ها نیست، بلکه مجموع اقدامات به صورت کاملا هوشمند با دقت و سرعت بالا توسط نرم افزار انجام می گیرد.

وی اضافه کرد: نرم افزار پلاک خوان توانایی شناسایی پلاک خودرو را در لحظه دارد و می تواند اطلاعات کامل و دقیق آن ها را ثبت کند.

سحابی همچنین گفت: با این مهم سبزوار جزو نخستین شهرهای کشور خواهد بود که اقدام به راه اندازی این نرم افزار در راستای کاهش خطا و مدیریت سریع تردد وسایل نقلیه کرده است.

وی در مورد نرم افزار” پرداخت شارژ پلاک خودرو” هم گفت: در این سامانه شهروندان علاوه بر اینکه می توانند گردش مالی و حرکت خودرو را مشاهده کنند، دیگر شاهد از بین رفتن میزان شارژ که تا پایان هر سال بود نیز نخواهند بود و تا هر زمان که از آن استفاده نکرده باشند به عنوان ذخیره در شارژپارک خودروشان وجود خواهد داشت.