۷ دستگاه اتوبوس های درون شهری جدید به مقصد سبزوار  از راه رسیدند
ستاد مرکزی شهرداری سبزوار
11 دی 1401
سیدامیر سجادی
چاپ خبر
صبح امروز، ۷ دستگاه اتوبوس جدید از  مجموع ۲۴ دستگاه اتوبوس خریداری شده با اعتباری بالغ بر ۴۲۰ میلیارد ریال توسط شهرداری سبزوار به بخش حمل‌ونقل عمومی شهری این شهر اضافه شد.

۷ دستگاه اتوبوس های درون شهری جدید به مقصد سبزوار  از راه رسیدند

صبح امروز، ۷ دستگاه اتوبوس جدید از  مجموع ۲۴ دستگاه اتوبوس خریداری شده با اعتباری بالغ بر ۴۲۰ میلیارد ریال توسط شهرداری سبزوار به بخش حمل‌ونقل عمومی شهری این شهر اضافه شد.

به گزارش مدیریت ارتباطات شهرداری سبزوار، در مراسم بهره برداری و رونمایی از این اتوبوس ها، شهردار سبزوار گفت: یکی از مشکلات حوزه مدیریت شهری در سبزوار، فرسودگی ناوگان عمومی به ویژه اتوبوس های شهری است که برای رفع این مشکل ۲۴ دستگاه اتوبوس به ناوگان شهری سبزوار اختصاص یافته است.

موسی رجب زاده افزود: بهای هر دستگاه اتوبوس ۶۰ میلیارد ریال است که عمده این مبلغ از سوی سازمان دهیاری‌ها و شهرداری‌های وزارت کشور تامین و شهرداری سبزوار نیز سهم ۳۱۰ میلیارد ریالی خود را پرداخت کرده است.

رجب زاده افزود: علاوه بر تقویت ناوگان اتوبوسرانی سبزوار، بخشی از ناوگان اتوبوس‌های شهری نیز با تسهیلات دولت و مساعدت شهرداری بازسازی و بهسازی شده است.

او با بیان اینکه با تحویل دیگر اتوبوس ها ما شاهد کاهش عمر متوسط ناوگان و بالا رفتن کیفیت خدمات در بخش حمل ونقل عمومی سبزوار خواهیم بود، از دولت جهت تخصیص بالاترین سهمیه به سبزوار در استان نسبت به شهرهای همتراز و از پیگیری ویژه همه مدیران شهرستان قدردانی کرد.

شهردار سبزوار همچنین گفت: در خطوط درون شهری سبزوار ۱۴ خط فعال است که اتوبوسرانان، روزانه حدود ۱۶ هزار مسافر درون شهری را جابجا می کنند.

آیت الله مغیسه امام جمعه سبزوار نیز در این مراسم با تاکید بر اینکه خدمت به شهر خدمت به مردم است، گفت: خرید ۲۴ دستگاه توسط شهرداری اقدامی شایسته است که به شهروندان فهیم سبزواری شده است.

وی با بیان اینکه بخش قابل توجهی از خدمات شهرداری به مردم از طریق پرداخت عوارض شهری است، بیان کرد: مشارکت همه جانبه مردم یعنی ارائه خدمات بیشتر لذا از شهروندان درخواست داریم با پرداخت به موقع عوارض شهری شهرداری را در ارائه خدمات مطلوب تر یاریگر باشند.

معاون استاندار و فرماندار ویژه سبزوار هم در این مراسم گفت : اقدامی که امروز در سازمان مدیریت حمل و نقل شهرداری  سبزوار اتفاق افتاد در کشور کم نظیر است.

ابراهیمی افزود: در این راستا امسال ۲۴ دستگاه اتوبوس جدید به مجموع ۷۰ دستگاه اتوبوس موجود ناوگان شهری افزوده و حدود ۲۱ دستگاه فرسوده نیز در سال گذشته توسط نیروهای سازمان حمل و نقل بار و مسافر شهرداری بازسازی شده و در خطوط شهری مشغول ارائه خدمات است که این مهم جای قدردانی دارد.

رییس شورای اسلامی شهر سبزوار نیز ضمن گرامیداشت حماسه ۹ دی و سالگرد شهادت سردار سلیمانی افزود : شهرداری سبزوار در شرایط بد اقتصادی بعد از انجام امور عمرانی در سطح شهر  و افزایش ۵۶ درصد حقوق های شهرداری ، اقدامات چشمگیری در سبزوار انجام داده است  .

امین اله مظلوم افزود : بعد از پرداخت ۸ میلیارد تومان هزینه تملک در جهت اتصال بزرگراه غدیر به جاده جوین_جغتای و اجرای میدان آیت الله علوی با پیگیری های انجام شده و تخصیص ۲۴ دستگاه اتوبوس به سبزوار، شهرداری اقدام به خرید کرد که در مرحله نخست ۷ دستگاه اتوبوس با اعتبار ۴۲۰ میلیارد ریال خریداری و تحویل شهرداری سبزوار شد.

او گفت: اتوبوس های جدید از امروز  به حوزه حمل و نقل شهری اضافه و فعالیت خود را در راستای خدمات رسانی به شهروندان آغاز می کنند.

گفتنی است در پایان این مراسم از اتوبوسرانان نمونه سازمان  مدیریت حمل و نقل شهرداری سبزوار با اهدای لوح ، تجلیل شد.